Prettige feestdagen!

Vitimo BV wenst U hele prettige feestdagen toe! Laten we het oude jaar prettig en feestelijk met familie en vrienden afsluiten.

Voor het nieuwe jaar 2020 wensen wij dat al onze klanten en collega bedrijven welvarend en met veel plezier het jaar mogen beginnen!

Projectadministratie en planning tool

Vitimo BV heeft voor Van Veen Grondwerken BV een mooie Projectadministratie en planningstool ontwikkeld. Met deze tool wordt de administratieve last van Van Veen Grondwerken BV verlicht.

Met de geïntegreerde klantenmodule en het projecten beheersysteem is het een time saver doordat een project nu éénmaal wordt ingevoerd, de planning van items is in verschillende situaties eenvoudig aan te passen, volledig afgestemd op het proces welke op dat moment uitgevoerd wordt.

Uitgangspunt was dat het maken en bijhouden van de planning zo eenvoudig mogelijk was, eenvoudiger als met Excel in een platte data tabel.
Dit is bijzonder goed gelukt. Door gebruik te maken van de laatste ontwikkeltools van Microsoft, en het kunnen laten zien wie er op een bepaalde datum/registratie zijn ingepland, is alles op één scherm duidelijk en overzichtelijk beschikbaar.

Proces overzicht

Bij het aanmaken van een offerte kan een project aangemaakt worden met de status Offerte. Bij het aanmaken van het project wordt automatisch een folder aangemaakt in Office365 waar alle projectbestanden opgeslagen kunnen worden. Deze locatie wordt ook opgeslagen in de project kaart. Hierdoor zijn de gegevens één klik weg.

Indien het project een opdracht wordt zal in het urenregistratiesysteem het project beschikbaar komen waar de medewerkers de uren op kunnen schrijven. Indien er medewerkers gepland moeten worden op het project kan deze functie in de projectkaart aangezet worden. Hierdoor verschijnt het project in het planningsscherm.

Er zijn verschillende mogelijkheden om medewerkers in te plannen, afhankelijk van de situatie kan gekozen worden om het met de snelle invoer te doen via het planningsoverzicht scherm of via het planningsview scherm.

Met de meer grafische weergave is de impact van aanpassingen direct zichtbaar, door de eenvoudige manier van aanpassen is het goed te gebruiken bij last minute wijzigingen.

Een planningsitem is minimaal 1 uur. Van Veen Grondwerken BV heeft ervoor gekozen om meerdere medewerkers op één planningsregistratie in te vullen. Het is mogelijk om een registratie over meerdere dagen te laten vallen. Het is ook mogelijk om een aantal duplicaten te maken waar alle gegevens afzonderlijk aan te passen zijn.

Projectadministratie en Planning

Vitimo BV heeft voor Van Veen Grondwerken bv een mooie projectadministratie applicatie gemaakt. Hierdoor is het bijzonder eenvoudig geworden om de projectenlijst, planning, klantenlijst en gemaakte uren bij te houden. Het plannen van de projecten en medewerkers gaat intuïtief en eigenlijk vanzelf.

Door een cloudoplossing te kiezen kan iedereen binnen de organisatie op elk apparaat hun uren bijhouden, projectgegevens bijwerken en zelf de projectplanning bijhouden en/of inzien. Dit bespaart behoorlijk wat tijd in de week omdat de gegevens direct in het werk bijgewerkt kan worden. De schermindeling is samen met de gebruikers van het systeem gemaakt om deze zo intuïtief mogelijk te laten zijn.

Van Veen Grondwerken BV is een jong dynamisch snelgroeiend bedrijf dat innovatief bezig is met het automatiseren van de administratieve last, o.a. door gebruik te maken van de formulier en rapportage mogelijkheden binnen GeoDirect en de automatiseringsmogelijkheden binnen Office365 met o.a. SharePoint, PowerApps, Microsoft Flow en de Power BI tool van Microsoft.
Van Veen Grondwerken BV is gespecialiseerd in Inspectie support, Beschoeiing- , bestratings- en rioleringswerkzaamheden. Van het bouwrijp maken van perceel tot de oplevering van parkeerterrein of tuin. Meer informatie over Van Veen Grondwerken BV klik hier

Vitimo BV is gespecialiseerd in Microsoft Office, PowerApps, Microsoft Flow en Power BI oplossingen. Tevens het implementeren en onderhouden van Microsoft Dynamics 365 en Office365.

Bestanden zoeken in Teams

Als je Teams opstart voor de eerste keer weet je niet waar je moet beginnen… maar eenmaal als je door begint te krijgen hoe het in elkaar steekt en hoe de zaken te relateren dan komt al snel de vraag ‘hoe vind ik de documenten die ik een paar weken geleden heb bewerkt…’

Als je opzoek bent naar een document waar je de naam vaag van herinnert tik je de naam in het grote zoekveld boven in het scherm. Type de woorden die je herinner en klik op enter.

Vervolgens kan je op het filter icoon klikken om de zoek actie te finetunen…

Er zijn nog meer mogelijkheden om je bestanden terug te vinden, kijk hiervoor naar het 1 minuut durende video van Microsoft over de bestandslocaties in Teams.

Hoe gebruik je Teams

Tijdens Ignite 2019 is een leuke presentatie gegeven hoe Teams gebruikt kan worden. Dit is een 15 minuten durende YouTube video wat een goed overzicht geeft wat de mogelijkheden zijn. En hoe je bepaalde functies moet relateren en hoe deze gebruikt dienen te worden.

Overzichtelijke samenvatting 😉

To-Do en Microsoft Planner integratie

Geweldig nieuws! Nu wordt de toegewezen planner activiteiten ook in To-Do weergegeven. Hierdoor is To-Do een echt centrale plek geworden om al je taken te organiseren!

Zeker als je in de ochtend even gaat zitten (of voor sommige in de avond) om je taken te organiseren voor de dag. Heel eenvoudig de taken te selecteren van je gemerkte emails, toegewezen taken uit de Planner of de taken die via Outlook zijn toegewezen. Hierdoor een overzicht te hebben van de dag die je zo productief mogelijk gaat beleven 😉.

De hele suite van Office365 begint nu echt op elkaar aan te sluiten, het zijn geen losstaande applicaties meer. Echt een aanrader om deze functionaliteit te bekijken.

Microsoft Flow

Microsoft Flow is een bijzonder sterke tool voor het automatiseren van business processen op een simpele manier! Zonder grote investeringen voor licenties en software ontwikkeling…

Teveel keuzes voor gebruikers

Teveel keuzes aanbieden voor gebruikers heeft vaak een averechts effect! De geboden keuzes worden veelal niet bewust genomen maar uit gewoonte. Een verkeerde keuze is zo gemaakt.

Zo ook met de Dynamics launcher… er worden voor alle gebruikers standaard diverse omgevingen aangeboden. Er moet dan iedere keer een keuze gemaakt worden, ook als je die keuze heel simpel maakt zullen er altijd gebruikers zijn die toch de verkeerde omgeving klikken.

Voor gebruikers die maar in één omgeving hoeven te zijn kan je deze launcher automatisch door laten schakelen naar de juiste omgeving…

Dit is per gebruiker in te stellen. Ga naar de configuratie knop en kies voorkeuren en vul vervolgens de url in van de omgeving die je automatisch wilt openen.