Vitimo bv Power Apps Order Afhandel Systeem

Het nieuwe order afhandelsysteem voor het bedrijf Automatendraaierij Ringeling BV is gemaakt met behulp van de Power Apps en Power Automate producten van Microsoft door Vitimo bv.

Het bouwen van een applicatie met Power Apps gaat snel, vooral wanneer duidelijk is wat de wensen en eisen zijn. Door de applicatie stap voor stap in samenwerking met de klant te maken is een 100% match tussen eisen en wensen mogelijk. Power Apps leent zich goed voor om functie voor functie uit te werken.

Het is altijd een afweging tussen het configureren van b.v. Microsoft Dynamics of de applicatie maken met Power Apps. Hoewel je tegenwoordig prima Power Apps schermen kan maken en onderliggend het Microsoft Dynamics database systeem gebruiken waardoor je ook alle voordelen van Microsoft Dynamics heeft. Hiervoor is dan wel een licentie nodig voor Dynamics.

Door gebruik te maken van SharePoint als database en Microsoft Office Word Templates kan het lonen om te kiezen voor de Power Apps oplossing. Vooral de flexibiliteit voor kleine bedrijven of beperkt tot een afdeling maakt dat er snel aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Bij grotere bedrijven is het een prima alternatief voor de Excelsheet applicaties.

Vitimo BV heeft nu een aantal ‘grote’ applicaties voor klanten gerealiseerd waar o.a. projectbeheer, projectplanning, artikelen beheer, producten beheer, pakbonnen, stuklijsten, ramingen en facturen beheer wordt gemanaged. Maar ook een HRM documentmanagement systeem die we bij verschillende klanten hebben gerealiseerd.

Voordat gestart wordt met het maken van de applicatie dient rekening gehouden te worden met delegeerbare functies die bepaalde databases wel of niet hebben. Als SharePoint als database wordt gebruikt dient rekening gehouden te worden dat niet gedelegeerde query’s maar een maximale aantal resultaten oplevert. Hiervoor dient de data op een bepaalde manier gecategoriseerd te worden zodat wel alle gewenste gegevens weergegeven worden.

Order afhandel systeem hoofdfuncties in het kort

  • Het order afhandel systeem registreert de offertes en de klantorders. Onder de klantorders worden de werkorders geregistreerd.
  • De producten en artikelen worden aangemaakt en beheert, ook de voorraad wordt bijgehouden.
  • De bestellingen naar leveranciers worden geregistreerd waaronder ook de bedragen en levertijden worden bewaakt.
  • Pakbonnen voor het afleveren van de producten maar ook de pakbonnen die naar de onderaannemers gaan worden gemaakt en beheert.
  • De werkbonnen worden geprint om in de werkplaats uitgevoerd te worden.
  • Het printen van etiketten voor op de verpakkingen.
  • Email informatie direct naar klanten en leveranciers met behulp van sjabloon teksten.
  • Klanten, Leveranciers en contactpersonen database.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s